Zespół Placówek Oświatowych nr 4 Zespół Placówek Oświatowych nr 4

Wycieczka do Ojcowskiego Parku Narodowego

Utworzono dnia 15.06.2023
Czcionka:

12 maja 2023 po niewielkich perypetiach związanych z wymiana autokaru wyjechaliśmy do Ojcowskiego Parku Narodowego. Razem z panem Łukaszem, naszym przewodnikiem wędrowaliśmy doliną Prądnika. Obejrzeliśmy dokładnie Maczugę Herkulesa, słuchając opowieści o czasach, kiedy jeszcze śmiałkowie wspinali się na tę skałę. Podziwialiśmy piękny zamek Szafrańców w Pieskowej Skale i poznaliśmy legendę o pięknej Dorotce zamkniętej w wieży.

Wiele atrakcji dostarczyło zwiedzanie Jaskini Ciemnej, szczególnie, że tego dnia było w niej wyjątkowo dużo nietoperzy. Tam zdobyliśmy wiele informacji o neandertalczykach zamieszkujących w odległych epokach te tereny. Wspinaczka do jaskini i zejście w dół obfitowało w przeróżne emocje. Wreszcie spacerkiem dotarliśmy pod Krakowską Bramę utworzoną przez wspaniałe wapienne skały. Obejrzeliśmy z daleka różne formacje skalne: Rękawicę, Panieńskie Skałki, Kawalerskie Skałki.

Wyjątkowo dużo radości dał wszystkim postój nad Źródełkiem Miłości i dzielenie się wodą z tego źródełka na różne ciekawe sposoby. Miło spędziliśmy ten dzień.