Zespół Placówek Oświatowych nr 4 Zespół Placówek Oświatowych nr 4

Utworzono dnia 29.05.2017
Czcionka:

Wrocław – Góry Stołowe

Od 23 do 25 maja 2017 roku uczniowie klas 5a i 6a wzięli udział w trzydniowej wycieczce do Wrocławia i Polanicy Zdrój, pod opieką wychowawców: pani Ireny Odzimkowskiej, pani Agnieszki Reszki oraz nauczycielki pani Edyty Olczyk i pani Ewy Sieczki, mamy uczennicy z klasy 5a. Program wycieczki był bardzo urozmaicony. Wyruszyliśmy o godzinie 6:00 rano, kierując się w stronę Piotrkowa Trybunalskiego, wjechaliśmy na autostradę S8. Po 5 godzinach jazdy dotarliśmy do Wrocławia, który powitał nas słońcem. Na parkingu czekała już na nas pani Aleksandra Główczyńska – nasza pilotka-przewodniczka. Od razu rozpoczęliśmy wędrówkę. Na początek odwiedziliśmy Ostrów Tumski- najstarszą dzielnicę Wrocławia, która do roku 1824 była wyspą. Zobaczyliśmy pierwszy dwupoziomowy kościół Św. Krzyża, w którym znajduje się kopia całunu turyńskiego. Pomnik św. Jana Nepomucena umieszczony na placu kościelnym jest największą rzeźbą tego świętego. Następnie przeszliśmy pod maleńki kościół św. Idziego, który połączony jest z Bramą Kluskową. Na szczycie tej malowniczej bramy znajduje się skamieniała kluska. Nieco dalej mieliśmy okazję zobaczyć kamienną głowę zatopioną w murach Katedry Wrocławskiej i usłyszeliśmy pouczającą legendę. Szybkim krokiem wędrowaliśmy wokół Starego Miasta. Mogliśmy podziwiać kolorowe stare kamienice na Rynku Solnym, Rynek, Kościół św. Elżbiety, Ratusz, Stare Jatki z pomnikami zwierząt rzeźnych, dawne więzienie miejskie, Uniwersytet Wrocławski z jego zabytkową Aulą Leopoldyńską i Oratorium Marianum. Panoramę miasta podziwialiśmy z Wieży Matematycznej. Stamtąd pospieszyliśmy na obiadokolację, po spożyciu której podziwialiśmy Panoramę Racławicką. Ten unikatowy obraz o wymiarach 15x120m przedstawia najważniejszą w powstaniu kościuszkowskim, zwycięską dla Polaków bitwę pod Racławicami. Na koniec dnia obejrzeliśmy Narodowe Forum Muzyki – nowoczesny budynek, w którym mieści się filharmonia wrocławska. Po tak inten wy był spacer po Polanicy Zdrój. Przez miasto przepływa Bystrzyca Dusznicka, ale sercem miasta jest Park Zdrojowy. Po degustacji wód mineralnych w pijalni wód „Wielka Pieniawa” udaliśmy się na deptak, gdzie znajdują się kramiki z pamiątkami, kawiarenki oraz lodziarnie. Największym zainteresowaniem cieszyły się gofry z owocami i bitą śmietaną. Jako że czas płynął nieubłaganie musieliśmy wracać do Wrocławia na obiad. Wrocław zrobił nam niespodziankę i przywitał nas mocno zachmurzonym niebem. Niestety, deszcz uniemożliwił zwiedzanie Wrocławia nocą, więc nieco zawiedzeni udaliśmy się na zasłużony odpoczynek do naszego hostelu.

Po spokojnej nocy, obfitym śniadaniu i pożegnaniu się z sympatyczną obsługą, rozpoczęliśmy ostatni dzień Zielonej Szkoły. Udaliśmy się do Hali Stulecia, następnie podziwialiśmy Ogród Japoński zaprojektowany przez tokijskiego ogrodnika Mankichi Arai. Wielkie wrażenie wywarła na nas egzotyczna roślinność. Barwy i kształty kwitnących azalii japońskich zapierały dech w piersiach, a wielkie ryby pływające w stawie wywoływały ochy i achy. W drodze do ZOO zatrzymaliśmy się jeszcze raz przy Hali stulecia, aby podziwiać spektakularną fontannę, która oferuje multimedialne widowisko stworzone ze strumieni wody, muzyki i świateł. Nie mieliśmy tu jednak dużo czasu, bo czekała na nas główna atrakcja tego dnia, czyli wrocławskie Zoo. Otwarte w 1865 roku, obecnie zajmuje powierzchnię 30 hektarów i posiada największą -w Polsce- kolekcję zwierząt. Rozpoczęliśmy od Afrykarium, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć egzotyczne ryby, żółwie, rekiny, płaszczki, manaty, pingwiny, a także małego hipopotama. W drodze do terrarium wstąpiliśmy do Domowego Zoo, właściwie „dziecińca”, w którym można karmić zwierzęta specjalną karmą. Każdy chciał zobaczyć swoje ulubione zwierzęta: jedni niedźwiedzie i nosorożce, inni małpy i lemury. Dla wielu atrakcją było karmienie lemurów. Nie sposób wymienić wszystkich atrakcji tego dnia. Nasza przygoda w Zoo dobiegła końca około godziny 15-tej. Pełni wrażeń wyruszyliśmy w drogę powrotną do Skarżyska. Emocje towarzyszyły nam jeszcze w autokarze. Nasz kierowca -pan Paweł, okazał się świetnym wokalistą, zachęcał nas do wspólnego śpiewania, dzięki czemu nie wiedzieć, kiedy znaleźliśmy się w naszym mieście. Wycieczkę zakończyliśmy na parkingu szkolnym, przywitani przez oczekujących stęsknionych rodziców.

Gorąco dziękujemy pani Aleksandrze Główczyńskiej, która oprowadzała nas po Wrocławiu i okolicach oraz panu Pawłowi Strzeleckiemu - naszemu kierowcy, który bezpiecznie dowiózł nas do celu. To była super-wyprawa, powtórzymy za rok!